projekt

Vahetunnid

Probleem - Kas koolitundide vahel peaks olema pikemad vahetunnid või lühemad vahetunnid? Olen märganud, et mõnikord tunduvad vahetunnid koolis lausa olematud. Näiteks siis, kui tuleb liikuda ühest majast teise, võib vahe jääda päris lühikeseks. Seda võib juhtuda ka siis, kui õpetajal on midagi tähtsat tunni lõpus rääkida ning tund läheb pikemaks. Saab tekkida ka selline probleem, et koolipäevad venivad liiga pikaks ning õpilased ei jõua enam huviringi või trenni.  

Eesmärk - Uurida, kas koolipäeva vahetunnid on piisava pikkusega. Eesmärk on ka leida lahendus.


Läbiviijad - Jan Erik Saard, Väino Tuisk

Valim - Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 7. klassid

Väljaandmise kuupäev 23.02 2022

Ajakava:
31.01. - teema valik
7.02. - eesmärk, valim, ajakava vormistatud.
21.02 - küsitlus valmis
7.03. - küsitluse põhjal analüüs
13.04 - projekti ettepanekud, leht vormistatud, esitlus.

Kasutatud vahendid - google vormid, Stuudium, 


Analüüs

Küsimus 1
Kas sinul on tekkinud probleeme vahetundide pikkusega?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kas sinul on tekkinud probleeme vahetundide pikkusega?. Vastuste arv: 8 vastust.

Valdav enamus (87.5%) vastanutest märkis, et neil esineb seoses vahetundidega probleeme. Järgmine küsimus võimaldas täpsustada.

Küsimus 2 
Kui vastasid jah, siis selgita, milliseid probleeme. 
vastused:
Vahel ei ole piisavalt aega minna ühest majast teise.
liiga lühikesed
Alati ei jõua õigeks ajaks nt kehalisse, puutöösse, kokandusse, sest need asuvad koolist üsna kaugel ning jalutamine võtab aega rohkem, kui selleks antud on.
Jääb kehalisse hiljaks
Ei jõua sööma või hilinen tundi, ei jõua ka niisama puhata.
süüa ostmas käimiseks peaks rohkem aega olema
Jään teistesse tundidesse hiljaks

Kõik vastanud tõid välja, et teatud olukordades jääb aega väheks, eriti teise majja liikumisel. Näiteks toodi välja, et alati ei jõuta õigeks ajaks nt kehalisse, puutöösse, kokandusse, sest need asuvad koolist üsna kaugel ning jalutamine võtab aega rohkem, kui selleks antud on. Toodi ka välja, et ei jõuta niisama puhata.  Kahel vastanul ei jätku söömas käimiseks ega toidu ostmiseks aega. Seega võib mõnikord jääda õpilastel kõht tühjaks.

Küsimus 3 
Kui vastasid ei, siis kas oled näinud koolikaaslastel probleeme tekkimas?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kui vastasid ei, siis kas oled näinud koolikaaslastel probleeme tekkimas?. Vastuste arv: 2 vastust.

Selle küsimusega tuli välja, et kõik küsitletud on probleemiga ühel või teisel moel kokku puutunud.

Küsimus 4
Kas sul on tekkinud olukordi, kui oled tundi hiljaks jäänud, kuna vahetund on liiga lühike?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kas sul on tekkinud olukordi, kui oled tundi hiljaks jäänud, kuna vahetund on liiga lühike?. Vastuste arv: 8 vastust.

Selle küsimuse vastused kattusid küsimus 2 vastustega, kus küsitletud said ise probleemi põhjuseid välja pakkuda.

Küsimus 5
Kui on, siis mitu minutit pikemad peaksid vahetunnid olema?
Vastused:
 Vähemalt 5 minutit.
 10 minutit
ei tea
Vähemalt söögivahetund võiks olla 30 min, teised 15-20, arvan, et 10 minutist ei piisa.
5
10?

Mitu inimest vastasid 5-10 min. Oli ka välja toodud hea mõte, et  söögivahetund võiks olla 30 min, mida oleksin ka ise pakkunud. Teised pakkusid 15-20.

Küsimus 6
Kas suudad pärast eelmist tundi süveneda järgmise tunni materjali?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kas suudad pärast eelmist tundi süveneda järgmise tunni materjali?. Vastuste arv: 8 vastust.

Üle poole küsitletud inimestest  (62,5%) vastasid "enamjaolt", kuid "ei" ei vastanud keegi, mis tähendab seda, et õnneks kõigil küsitletutel on võimalik süveneda.

Küsimus 7
Kuidas saaks sinu meelest vahetundide pikkuse probleemi lahendada?
Vastused:
Kõik 10 minutilised vahetunnid tehakse 15 minutilisteks.
Teha vahetunnid pikemaks
ei tea
Vahetunnid pikemaks muuta.
Ei tea
Alustada koolitunde varem või teha koolipäevades mingi pikem paus (1h jne).
päev läheb pikemaks aga seda ei taha
Teeme vahetunde pikemaks, või nt toome keka tunnid teise majja

Minu meelest kõige parem mõte on see, et koolipäevades võiks teha pikema pausi, nt 1 tund. See tundub hea lahendus, sest see on reaalne. Arvan, et pikema vahetunni võiks teha enne teise majja minemist või enne söögivahetundi, sest siis pole probleemi kuhugi hiljaks jäämisega.

Küsimus 8
Kas oled jõudnud igal söögivahetunnil sööma?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kas oled jõudnud igal söögivahetunnil sööma?. Vastuste arv: 8 vastust.

Sedamoodi küsimuse küsisin sellepärast, et mul on endal olnud raskusi  mõningatel vahetundidel sööma jõudmisega. Hea uudis on see, et enamus küsitletud õpilasi (75%) jõuab sööma vähemalt enamasti.

Küsimus 9
Kas jõuad alati pärast kooli trenni või huviringi?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kas jõuad alati pärast kooli trenni või huviringi?. Vastuste arv: 8 vastust.

Õnneks pole ühegil õpilasel probleemi huviringi või trenni jõudmisega.

Küsimus 10
Mis on sinu arvamus koolipäeva pikkusest?
Vastused:
Päevas 8 tundi on liig. 7 tundi päevas enamjaolt sobib, kuid on siiski palju.
Minu arust koolipäevad on liiga pikad
liiga pikk
Saaks olla lûhem, aga no mis teha, peab ju ōppima.
7 tundi on normaalne
Suhteliselt pikad võrreldes teiste koolidega.
Ei tea
Liiga pikk

6 inimest (75%) vastas, et koolipäev on liiga pikk. Selle väitega ma nõustun, sest olen näinud teiste kooli sõpradel tunde varem ära lõppemas.  

Küsimus 11
Kuidas lähed peale trenni või huviringi?
Vastused:
Bussiga või jala.
Autoga või bussiga
bussiga või jala
Huviringi jala, koju autoga.
Huviringi
Jala, see on lähedal.
Autoga
Bussiga

Selle küsimusega soovisin teada, et kui õpilastel tekib huviringi või tenni jõudmisega probleeme, siis äkki tuleneb see sellest, kuidas laps koolist lahkub, kuid sellel küsimusel polnud erilist tulemust, sest kellegil polnud probleeme trenni või huviringi jõudmisega.

Küsimus 12
Kas oled pidanud trennist või huviringist lahkuma?
Teenuse Vormid vastuste diagramm. Küsimuse pealkiri: Kas oled pidanud trennist või huviringist lahkuma?. Vastuste arv: 8 vastust.

Üks õpilane vastas sellele küsimusele "jah", kuid ta ei selgitanud mis olukorras ega miks. see tähendab, et küsimusel polnud erilist tulu. Küsisin selle küsimuse, sest arvasin, et mõnedel õpilastel võib olla koolipäev liiga pikk ning nad ei jõua trenni või huviringi.

Kokkuvõte:
Minu projekti eesmärk oli Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 7. klassi õpilastelt uurida, kas koolipäeva vahetunnid on piisava pikkusega.
Küsitlusele vastas kahjuks ainult 8 õpilast. Seega ei saa küsitlusest põhjapanevaid järeldusi teha. Siiski andis küsitlus mingisuguse ülevaate ja vastustest sai häid mõtteid.  Kõigil küsitletutel oli probleeme vahetundide pikkusega või olid nad probleemiga kokku puutunud ühel või teisel moel.
Kõik vastanud tõid välja, et teatud olukordades jääb aega väheks, eriti teise majja liikumisel. näiteks toodi välja, et alati ei jõuta õigeks ajaks nt majast eemal olevatesse tundidesse ning jalutamine võtab aega rohkem, kui selleks antud on. Toodi ka välja, et ei jõuta niisama puhata.  Kahel vastanul ei jätku söömas käimiseks ega toidu ostmiseks aega. Seega võib õpilastel koolipäeva lõpus kõht tühjaks minna. Seda võib lahendada nt ise söögi kaasa võtmisega. 
Tähtis tulemus oli veel ka see, et enamus küsitlutest polnud rahul koolipäeva pikkusega ning arvasid, et koolipäev võiks olla lühem. Muidugi peab arvestama õpilaste laiskusega. Kõige parem välja pakutud lahendus probleemile oli minu meelest see, et teatud tundide vahel võiks olla pikemad vahetunnid ning mõningate vahel vahetunni ära jätta.
































7 comments:

  1. Teema jääb arusaamatauks - mida see limiit tähendab? Kuidas seda saaks administreerida? Kas meil on võimalik seda muuta? Soovitaksin reaalsemat teemat.

    ReplyDelete
  2. Valim ei ole veebileht! Valim on need keda küsitletakse. Ajakava endiselt puudu. Küsitusd aadressi ei ole vaja näidata, see peaks olema hüperlink e viide. Küsitluse kirjelduses peaks olema selgitatud kus koolis seda uuritakse, kus andmeid kasutatakse, kui palju aega kulub. Küsitluses on valdavalt "kas" küsimused mis ei ole üldse head - need ei anna ju sisulist vastust ega ettepanekuid. Praeguse küsitluse abil ei saa ühtegi lahendust ega ettepanekut.

    ReplyDelete
  3. Valim liiga suur, kas kogu kooli õpilasi on ikka vaja küsitleda? Ajakava ei pea paika. Küsitluse aadressi ei ole vaja näidata, see peaks olema hüperlink e viide. Küsitluse kirjelduses peaks olema selgitatud kus andmeid kasutatakse, kui palju aega kulub. Need ettepanekud tegin juba eelmises kommentaaris.
    Nüüd on sul mitu vaba vastusega küsimust mis ei ole head, eelistada tuleks valikvastuseid - vastajad ei vaevu enamasti pikalt kirjeldama ja lauseid kirjutama. Lisaks on vaba vastusega küsimuste analüüsi keerulisem teha.

    ReplyDelete
  4. Kahjuks projekt ebaõnnestus vähese vastanute arvu tõttu. Probleem on olemas ja seda tuleks kindlasti edasi proovida lahendada. Küsimuste abil saab teada probleemist aga mitte väga konkreetseid ettepanekuid.

    ReplyDelete
  5. Analüüs peaks olema seoste, üldistuste ja järelduste tegemine aga sul kahjuks vaid statistika diagrammidelt lausetena vormistatud. Vaba vastusega küsimuste puhul oleks tulnud ise kokkuvõte teha mitte vastuseid esitada.

    ReplyDelete

Minu suhe spordiga

Täna räägin ma teile enda suhtest spordiga. Ma läksin tennist mängima juba esimesest klassist, aga ma polnud kunagi selles eriti hea ning ma...